Zapraszamy na krótką wycieczkę do Stanów Zjednoczonych. To właśnie tam swoją działalność prowadziła Barbara Schwarz, posiadaczka firmy, specjalizującej się w projektowaniu wnętrz. Jak się miało później okazać – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem do najważniejszej specjalizacji Barbary Schwarz. Już jako agentka nieruchomości z doświadczeniem, Schwarz sukcesywnie poszukiwała narzędzi, przynoszących wzrost popularności oferowanych przez siebie mieszkań wśród Klientów. W 1972 roku wpadła na pomysł, aby drobiazgowo przygotować wnętrze pewnej nieruchomości. Postanowiła wykonać wszystkie wymagane zabiegi remontowe, uprzątnąć cały obszar i udekorować go w taki sposób, żeby kupiec był oczarowany nieruchomością. Jak wyszło? Nieruchomość została sprzedana o wiele szybciej, niż ktokolwiek mógłby myśleć. Jakie były tego przyczny? Schwarz przekonała się, że przy rozjaśnieniu oraz wizualnym powiększeniu mieszkania – pierwsze wrażenie prawdopodobnego klienta jest dużo lepsze niż to było przed zastosowaniem techniki. Przez lata, Barbara Schwarz budziła uznanie specjalistów od nieruchomości w USA, a specjalizacja o nazwie home staging weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie z wyliczeniami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu przeszło milion osób, a z całą pewnością jest autorką popularnych tekstów z tej dziedziny.
Przez lata home staging docierał do nowych kręgów w USA i zagościł również w Wielkiej Brytanii, gdzie z reguły Brytyjczycy nazywają go property presentation lub property styling. Zjednoczone Królestwo zapragnęło przyswoić home staging, dzięki programowi „House Doctor”, prowadzonemu przez Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy podążyli za Amerykanami i przekonali się, iż mogą dużo zarobić gdy przygotują odpowiednią ofertę dopiero po odpowiednim zadbaniu o dom.
W naszym kraju home staging zagościł już w XXI wieku. W dużej mierze dlatego, że nasi rodacy szukali na rynku pracy nowych możliwości i dzięki temu powstał świeży, wolny zawód – homestager. Zwłaszcza od 2009 roku, notujemy zwiększony popyt na home staging przy sprzedaży/kupnie mieszkania.
Przez 45 lat, home staging ewoluował właściwie każdego dnia, z powodu zmian w preferencjach ludzi, którzy znaleźli się na rynku mieszkań. Barbara Schwarz zainicjowała dopracowany szablon, lecz korzystający z niego musieli być przygotowanymi na kaprysy zmieniającej się mody.
Gdy spojrzymy z perspektywy dnia dzisiejszego, home staging to nie tylko prace wpływające pozytywnie na urodę posesji. Home staging bowiem to po prostu wcielenie w życie idei marketingu, który opiera się – posiłkując się definicją zaproponowaną przez Philipa Kotlera, znanego marketingowego eksperta – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.
Pole do popisu mają tutaj specjaliści od wizerunku, którzy mogą dla nas wykreować i opublikować ofertę, która zwróci uwagę potencjalnego kupca. Już w czasach wprowadzania na rynek nowatorskiej metody przez Barbarę Schwarz było jasne, iż psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest niebagatelna w procesie home stagingu, a oferta przyciągająca uwagę jest istotnym elementem, który jedynie może zmusić potencjalnego Kontrahenta do sprawdzenia nieruchomości. W dobie obowiązującego w wielu kręgach dostępu do internetu i otaczającego nas szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem stron tematycznych, jak i gustów wielbicieli Facebooka. Pamiętajmy, że zrobienie odpowiednich fotografii musi nastąpić już po sumiennym przygotowaniu mieszkania. Co się na takie przygotowanie składa?
Pionierskie teorie Barbary Schwarz głosiły, że wiele zyskamy, zwiększając optycznie pomieszczenia i rozjaśniając je. Dbać musimy o każdy detal – w tym na ułożenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i utrudniać wpadanie światła słonecznego. Byliśmy w szoku, jak wiele osób zapomina o podstawowych kwestiach, takich jak pozbycie się walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz przewietrzenia pomieszczeń. Kwestią, która może negatywnie wpłynąć na naszą transakcję może być okropny zapach w lokalu – bez wątpienia odstraszy on Klienta.
Jeśli chcemy mieć pewność, że proces home stagingu ułoży się jak należy – lepiej zatrudnić specjalistów z agencji nieruchomości, którzy zrobią wszystko co w ich mocy, aby nasza nieruchomość prezentowała się wspaniale.
Więcej przeczytasz na naszej stronie internetowej – mieszkania.torun.pl