Paintball laserowy a paintball klasyczny
Paintball laserowy – zalety
22 grudnia, 2017
Pływanie niemowląt i inne aktywności w wodzie
Pływanie niemowląt, ćwiczenia na basenie – wpłyń pozytywnie na zdrowie
5 stycznia, 2018

Ostatnie lata to nieustanny rozkwit cywilizacji konsumpcjonizmu. Ludzie robią zakupy, ciągle rozglądają się za czymś nowym i pragną mieć coraz więcej. Niewiele świadczy o tym, iż wkrótce będzie zupełnie inaczej. Zakupywanie ekskluzywnych produktów to pierwsza sprawa, lecz na pierwszym miejscu są jeszcze detergenty, produkty spożywcze – słowem to, co jest nam konieczne do życia. Sporo osób sprowadza swoje życie do ciągłego zabiegania i przez to, nie możemy poświęcić wiele czasu na chodzenie po galeriach. Rozwiązaniem może stać się sklep internetowy – potencjalna żyła złota, jeśli jest prowadzona z głową.

Sklep internetowy – czemu się opłaca i jak go stworzyć?

Sami znamy pewnie wiele modelowych jednostek, które na nic nie mają czasu. Zakupów dokonują w supermarkecie raz na dwa tygodnie, żeby zaoszczędzić sobie ciągłego chodzenia po kluczowe zapasy. W XXI wieku część sklepów poszła jeszcze dalej i proponują takowym dowóz asortymentu pod drzwi.

Wyżej przywołana kwestia dotyczy głównie jednostek zapracowanych, tkwiących do późna w gabinecie. Krew ich zalewa, jak należy zrobić chociażby świąteczne zakupy. Te osoby z ochotą wykorzystują wtedy sklep online i masowo nabywają gifty dla rodziny i przyjaciół. Tak więc – stają się oni naszą grupą docelową, jak widać na załączonym obrazku – bardzo szeroką.

Nakreśliliśmy już pierwszy cel zorganizowania sklepu internetowego, toteż w tej chwili powinniśmy przeanalizować jak on ma wyglądać. Nie ma sensu rzucać się na zbyt głęboką wodę. Jeżeli sklep internetowy ma nam przynieść duże profity, wówczas startujemy od tzw. analizy SWOT. Rozpatrzenie silnych oraz gorszych stron, widoków i pułapek to totalna podstawa. Obejmuje to kwestię tak Waszego nowo powstałego sklepu, jak i otoczenia konkurencyjnego. Musimy przeanalizować jakie parametry generują, i jak możemy się spośród nich wyróżnić.

Kolejna sprawa to zdefiniowanie grupy odbiorców. Nie ma tutaj reguły. Tworzony przez Was sklep internetowy możemy skierować do Nabywcy niedzielnego, który zyska możliwość wyboru spośród dużej ilości kategorii produktów, ale także np. zapraszać do sklepu internetowego po pierwsze żeńskie grono, ze względu na przewagę kosmetyków. Kluczowy będzie precyzyjnie nakreślony plan biznesowy. Sumiennie przeanalizujcie, czy dysponujesz budżetem, pozwalającym na dotarcie do Odbiorców z całego kraju. Może tak się zdarzyć, iż trzeba będzie ograniczyć się do konkretnego obszaru – np. miasta.

Należy pamiętać, iż założenie sklepu internetowego ma bardzo wiele wspólnego z działalnością gospodarczą. Opcje w tym przypadku są dwie:

  • W przypadku gdy dopiero otwierasz własną firmę, przymusowo należy zewidencjonować działalność gospodarczą – przygotować wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym lub do Ewidencji Działalności Gospodarczej, pozyskać REGON w Urzędzie Statystycznym, pozałatwiać formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Gdy Twoja firma już działa, musisz tylko dokonać zmiany w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), uzupełniając je o zapis dotyczący handlu w sieci.

Kolejna istotna sprawa dotyczy produktów. Kiedy już podejmiemy decyzję czy będzie to coś specjalistycznego, z mniej popularnej działki, czy też towary powszechne, wytwarzane na olbrzymią skalę, koncentrujemy się na starannym dobraniu dystrybutora. Solidność, punktualność i zaufanie, to winna być lista walorów, na jaką wypada spojrzeć przy kontraktowaniu. Rzecz jasna ważny dla nas będzie też przełożenie jakości na koszta. Nie działa tutaj reguła, że taniej znaczy lepiej i na odwrót. Dostawca już wybrany? W kolejnym kroku trzeba zredagować unikalne opisy produktów. Ktoś spyta – czemu to takie ważne?

Zanurzamy się właśnie w sferę promowania. Nie wystarczą nam opisy dostarczane przez producentów. Jeśli pragniemy jak najszybciej czerpać profity z inwestycji, to w takiej sytuacji musimy poświęcić czas na jedyne w swoim rodzaju opisy produktów – chwytliwe dla Kontrahentów, ale też usprawnione pod SEO, żeby popularna wyszukiwarka Google nie miała wątpliwości co do jakości. Jeśli powielimy treść z innej strony – nasza wyrocznia oceni nas negatywnie i nie uzyskamy odpowiedniej lokaty w wynikach wyszukiwania. Możemy te opisy przygotować sami, ale lepiej jak zajmą się tym specjaliści od SEO.

Sprawy związane z produktami już za nami – przyszła kolej na zapewnienie Klientom właściwych form płatności. Do najpopularniejszych należą:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Na pewno trzeba również zapewnić Klientom zapłacenie przy odbiorze i z góry. Istotnym jest, aby serwis płatności był odpowiednio zabezpieczony– najlepiej szyfrowaniem. To spowoduje, że zainteresowani będą mieli do nas większe zaufanie.

Sklep internetowy – kwestie techniczne

Idea jest, poznaliśmy mocne i słabe strony konkurencji, mamy naszkicowany plan działania i właściwie przygotowane do sprzedaży produkty? Przejdźmy zatem do spraw związanych z zapleczem technicznym.

Kwestia oprogramowania może zdecydować o naszym sukcesie lub braku takowego. Polecamy nie robić tego na własną rękę, tylko posiłkować się wiedzą ekspertów. Niekiedy starczy choćby darmowe oprogramowanie, ale gdy realizujemy bardzo ambitny projekt możemy potrzebować full serwisu lub indywidualnego oprogramowania.

Domena niekiedy jest dostarczona wraz z oprogramowaniem, ale też nie zawsze. Jeżeli tak nie jest – wtenczas będziemy zmuszeni ją dodatkowo kupić. Powinna być prosta, rzucająca się w oczy i łatwa do zapamiętania przez Klienta, aby mógł ją bez kłopotu przywołać w rozmowie z przyjacielem .

W przypadku hostingu szczególnie skupiamy się na rozmiarze i limitach związanych z transferem – naszym zadaniem będzie dostosowanie hostingu do potrzeb naszego sklepu. Nie polecamy używania darmowych hostingów – narzucają one nam multum barier, hamujących rozwój naszego projektu.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/

 

Strona używa cookies
Ok