Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – zadbaj o szczegóły swojej nieruchomości
14 maja, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – Google Moja Firma i wiele więcej
26 sierpnia, 2017

Zapewne wielu z was już zauważyło, że środowisko internetu daje nam całą masę opcji w kwestii promocji. Nie jest to żaden przełom, ale w przytoczonym temacie sprawdzi się świetnie. Marketing internetowy to dziś potrzebna technika dla tych, którzy pragną wypromować swoją firmę on-line. W poniższym tekście przeanalizujemy co to jest e-marketing i jakie możliwości ze sobą niesie.

Aby zagłębić się w płaszczyznę związaną z marketingiem internetowym, przypomnijmy sobie na początek co to jest sam marketing. Niemało ludzi stawia to na jednej półce z promocją danego produktu, ale tak naprawdę jest to termin dużo szerszy. Proces marketingowy jest to zawiła strategia, która ma nieść za sobą profity w postaci dotarcia z nasza ofertą do możliwie najliczniejszej grupy Konsumentów. Aby wcielić plany w życie, trzeba zatroszczyć się o wiele czynników, do których należą skuteczna komunikacja z rynkiem, dobrze dobrane narzędzia do reklamowania, wskazanie grupy docelowej oraz ustalenie budżetu. W przeciągu trwania procesu, konieczna jest systematyczna analiza zmian na rynku i otwarcie na potrzeby Klientów.

Marketing internetowy – podstawowe założenia

W nowoczesnym świecie powstała specyficzna branża marketingu – marketing on-line, nazywany również e-marketingiem. Czemu jest tak istotny? Przedsiębiorcy i właściciele spółek otwierają się na działania w sieci, aby zaczerpnąć korzyści z zalet internetu i przekonać do siebie nowych Kontrahentów. E-marketing to zespół tych działań, które znamy z tradycyjnej odmiany marketingu, ale do ich urzeczywistnienia będziemy używać sieci on-line. Gdy nasze działania będą odpowiednie, to wtedy widoczność naszej spółki w sieci znacznie ulegnie poprawie, a nasz najważniejszy cel – promocja oraz tworzenie świadomości marki, połączone z jej pozytywnym postrzeganiem zostanie wypełniony. Głównym narzędziem, którego będziemy używać w marketingu on-line jest strona www naszej firmy. Wśród podstawowych różnic między powszechnym marketingiem, a marketingiem w sieci wyróżniamy przede wszystkim rolę Nabywcy. Nie jest ona w tym temacie bierna, przeciwnie, prowadzi on z nami nieustanny dialog, poprzez m.in. przekazywanie opinii na temat naszych działań oraz oddziaływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do typowych operacji, z którymi spotkamy się przy temacie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron www
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– Social Media
– prowadzenie i pozycjonowanie blogów
– e-mail marketing

Opisywaliśmy już dość szeroko pozycjonowanie stron www, zaś poniżej skupimy się na dwóch gatunkach marketingu w internecie – content marketingu i influencer marketingu, które mogą nam dostarczyć wiele korzyści.

Content marketing – przede wszystkim jakość

Ta dyscyplina marketingu w sieci będzie wyjątkowo skuteczna, jeśli naszym celem jest pozyskanie kolejnych Konsumentów, ale zwłaszcza –  zbudowanie z nimi długoterminowych i opartych na lojalności relacji. Jak do tego doprowadzić?

Content marketing opiera się w największym stopniu na zamieszczaniu w sieci internetowej treści o możliwie jak najwyższej jakości. Nie chodzi tutaj w pierwszej kolejności o jednostronny przekaz reklamowy, ale o wywołanie poruszenia u Konsumenta, który zechce pozostać z naszą firmą na dłużej. Jak zapewne wiecie sporo zależy także od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Tematyka powinna być dostrojona do jej upodobań, zwyczajów i co również ważne – zwyczajów kulturowych. Content marketing widywany jest w rozmaitych formach, np.:

– artykuły merytoryczne,
– filmiki,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma owszem znaczenie, lecz jeszcze większą wagę winniśmy przykładać do wartości publikowanych przez nas treści. Gdy Google uzna je za wartościowe, to w takiej sytuacji pomnoży to nasze widoki na bycie lepiej widocznym w rezultatach wyszukiwania. Dbajmy o to, żeby teksty były autorskie i oryginalne. Jak wynika z fragmentu tekstu o content marketingu – kluczowa dla nas jest wartość merytoryczna.

Influencer marketing – o co w nim chodzi?

Omówiona poniżej gałąź marketingu internetowego zyskuje w ostatnich kilku latach ogromną popularność. Czemu tak się dzieje? Influencer – czyli osoba, która jest biegła w danej branży, tudzież jest rozchwytywana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub znanego profilu w mediach społecznościowych, może znacznie wpłynąć na hipotetycznych Odbiorców. W wyborze influencera musimy się kierować dziedziną, w której działamy. Jeżeli chcemy reklamować sklep z odzieżą, wówczas niezłym rozwiązaniem wydaje się zatrudnienie influencera, który redaguje bloga na temat mody.

W odnalezieniu stosownego influencera mogą pomóc nam fora tematyczne, grupy na Facebooku lub po prostu narzędzia do wyszukiwania. Należy pamiętać o tym, aby przed wynajęciem influencera do lansowania Twojej spółki, jasno wskazać cele i zastanowi się jaki budżet będziesz chciał na przeznaczyć na influencera. Wynajęcie influencera winno być fragmentem olbrzymiej strategii, która pomoże nam przekonać Klientów.

Podsumowanie

Jak już zdążyliśmy się przekonać, marketing internetowy to temat rzeka. Moc możliwości, ale również sporo pracy do zrobienia, jeśli nasza kampania ma dać plony. Nasze działania powinny być starannie uporządkowane, a potem przez cały czas musimy reagować na zmiany na rynku.

Marketing internetowy i nie tylko – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Strona używa cookies
Ok