Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Czym jest i co może Ci dać marketing internetowy?
17 maja, 2017
Pianka PUR - ocieplanie drewna
Pianka PUR – ocieplanie nie tylko dla domu
19 października, 2017

Obecnie przekonujemy się, że bez skutecznego wypromowania witryny internetowej, widoki na sukces naszej firmy są relatywnie niewielkie. Szczęśliwie, dzięki nowoczesnym technologiom, Google wykreowało zaawansowany system, z którego pomocą dotrzemy do lokalnych Kontrahentów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis samochodowy, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało dostrzeżone przez Klientów z Twojej okolicy, potrzebne jest właściwe wypromowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ma na nie wpływ masa elementów, które opiszemy w poniższym artykule.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Najprościej rzecz ujmując, w pozycjonowaniu lokalnym chodzi o wypromowanie wybranej strony w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z węższego obszaru, np. województwa, miejscowości, a niekiedy nawet wyznaczonej dzielnicy. Często jest tak, że wyszukiwarka jest w stanie samodzielnie określić, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu spore miasto. Da się to łatwo zweryfikować, używając przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że poszukujemy biura nieruchomości. Jeżeli wyszukujący jest w określonym momencie w Toruniu, to w takiej sytuacji narzędzie wyszukujące doradzi nam najlepiej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Statystyki są jednoznaczne – ponad 95% Nabywców szuka priorytetowo firm i usług z ich okolicy, by mieć do nich łatwy dostęp. Należy uczynić wszystko, aby trafili na właśnie naszą firmę, bo powyżej 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w późniejszym czasie, a przeszło 80% używających nowoczesnych komórek i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Czego najczęściej szukają? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy i usługi. Jeżeli masz własną restaurację, bezwarunkowo powinieneś zadbać o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Tak samo jak w przypadku zwykłego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż bardzo istotną rzeczą będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy systematycznie dodawać teksty oraz zatroszczyć się o to, aby treści były możliwie jak najlepszej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Powinniśmy w tym momencie pomyśleć nad technikami, które są specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
– Stworzenie strony w Google Moja Firma, które dokładniej przeanalizujemy poniżej,
linki z lokalnych stron – dołóżmy wszelkich starań, aby wieści o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach związanych z turystyką,
zgodność danych identyfikujących korporację – pilnujmy danych, które umieszczamy w katalogach firmowych i innych witrynach. Gdy zmieniamy adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to w takiej sytuacji narzędzie wyszukujące potraktuje nas jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Bardzo znaczące będzie zrobienie konta naszej firmy w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do tworzenia wizytówek zakładów, które egzystują na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej zyskać? Dobre pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki , iż poszukujący, używający lokalnych słów kluczowych z dużą dozą prawdopodobieństwa trafi na naszą wizytówkę, zawierającą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo zrobienie wizytówki nie jest przesadnie powikłane, ale już pozycjonowanie wymaga dokładności i określonej wiedzy.

Aby jeszcze podnieść swoje widoki na przekonanie lokalnych Odbiorców, posłużymy się usługą Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest w miarę trudny, ale profity na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać właściwie sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć poprawny tytuł. Trzeba wcielić się w rolę szukającego i rozważyć, czego będzie szukał w wyszukiwarce. Najłatwiej będzie zamieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj proponowanych przez nas usług. Po tytule, poszerzamy wizytówkę o bieżące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy periodycznie je uaktualniać. W dalszej kolejności generujemy dla Twojej korporacji jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, najczęściej w postaci nazwy przedsiębiorstwa. Gdy już przejdziemy przez te elementy, to zostaje już tylko dobrać odpowiednią grafikę oraz zredagować opis działalności.

Pamiętajmy – wizytówka służy także wyszukującym do wystawiania opinii na temat firm. Ich ilość oraz jakość będą decydować o tym, na jakim szczeblu wylądujemy w rezultatach wyszukiwania. Gdy uda nam się wypracować sporą liczbę aprobujących opinii, to wówczas będzie to miało pozytywny wpływ na znajdywanie kolejnych Kontrahentów oraz budowanie dominacji nad rywalami.

Pozycjonowanie lokalne to tańszy i szybszy patent, na pojawienie się w rezultatach wyszukiwania niż normalne pozycjonowanie stron. Nie wiesz od czego zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne z pewnością pomoże Ci postawić pierwszy krok w dziedzinie pozycjonowania lokalnego.

Po więcej informacji – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

Strona używa cookies
Ok