Meble wypoczynkowe - projektowanie wnętrz
Urządzanie domu -meble amerykańskie
1 września, 2020
Chirurgia stomatologiczna Toruń - stomatologia estetyczna
Chirurgia stomatologiczna – zabiegi w klinice stomatologicznej
1 września, 2020

Obecnie da się zauważyć, iż bez odpowiedniego wypromowania strony internetowej, widoki na dobre wyniki naszej działalności są relatywnie niewielkie. Na szczęście, dzięki nowoczesnym technologiom, Google wymyśliło wielowymiarowy system, z którego pomocą dotrzemy do lokalnych Kontrahentów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis samochodowy, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało dostrzeżone przez Interesantów z Twojej okolicy, niezbędne jest poprawne wypromowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ma na nie wpływ sporo okoliczności, które przeanalizujemy w poniższym artykule.

Pozycjonowanie lokalne – czym jest?

Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu wybranej strony w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że głównym celem będą wyszukujący z węższego grona, np. województwa, miejscowości, a czasem nawet jednej dzielnicy. Najczęściej jest tak, że narzędzie wyszukujące potrafi samodzielnie wybadać, gdzie znajduje się najbliższe naszemu położeniu spore miasto. Da się to bez trudu zweryfikować, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że naszym celem jest znalezienie agencji nieruchomości. Gdy osoba wyszukująca jest w tym momencie w Toruniu, to wtedy narzędzie wyszukujące doradzi nam najwłaściwiej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Statystyki nie kłamią – ponad 95% Konsumentów szuka przede wszystkim spółek i usług z ich okolicy, by mieć je pod ręką. Trzeba poczynić co się da, żeby znaleźli właśnie naszą firmę, ponieważ ponad 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w niedalekiej przyszłości, a więcej niż 80% używających nowoczesnych komórek i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? Wyróżniają się zdecydowanie restauracje, sklepy oraz usługi. Jeżeli posiadasz restaurację działającą lokalnie, obowiązkowo musisz zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Analogicznie jak w temacie szerszego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym stale niezwykle istotną kwestią będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy systematycznie dodawać teksty oraz postarać się, by treści były możliwie jak najlepszej jakości. Nie zapominajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Powinniśmy teraz pochylić się nad technikami, które są specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
Utworzenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej omówimy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – postarajmy się, aby wieści o naszej firmie pojawiały się w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach związanych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących firmę – dbajmy o dane, które podajemy w katalogach firmowych i innych stronach. Jeżeli ulegnie zmianie nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to w takiej sytuacji narzędzie wyszukujące może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Bardzo znaczące będzie utworzenie konta naszej spółki w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do robienia wizytówek spółek, które prowadzą działania na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej zrobić? Odpowiednie pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki spowoduje, iż poszukujący, używający lokalnych słów kluczowych ma duże szanse natrafić na naszą wizytówkę, uwzględniającą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo utworzenie wizytówki nie jest relatywnie złożone, ale już pozycjonowanie wymaga sumienności i odpowiedniej wiedzy.

Żeby dodatkowo zwielokrotnić swoje szanse na pozyskanie lokalnych Kontrahentów, wykorzystajmy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest relatywnie trudny, ale korzyści na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać prawidłowo sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć poprawny tytuł. Powinniśmy wcielić się w rolę szukającego i przeanalizować, jakich haseł użyje w narzędziu wyszukiwania. Najprościej będzie zawrzeć w tytule nazwę firmy oraz rodzaj proponowanych przez nas usług. Następnie, poszerzamy wizytówkę o aktualne dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – trzeba na bieżąco je aktualizować. Kolejno generujemy dla Twojej korporacji unikatowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, głównie w postaci nazwy korporacji. Gdy już mamy tamte elementy, pozostaje jedynie dobrać dobrą grafikę oraz stworzyć odpowiedni opis działalności.

Co ważne – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość oraz jakość mają wpływ na to, jak wysoko znajdziemy się w rezultatach wyszukiwania. Jeżeli pozyskamy większą liczbę przychylnych opinii, to wówczas będzie to miało pozytywny wpływ na znajdywanie kolejnych Kontrahentów oraz budowanie przewagi nad konkurencją.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy przepis, na pojawienie się w rezultatach wyszukiwania niż zwykłe pozycjonowanie stron. Nie wiesz od czego zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne bez wątpienia pomoże Ci postawić pierwszy krok w dziedzinie pozycjonowania lokalnego.

Zapraszamy na naszą stronę internetową – porady, analizy

Pozycjonowanie Toruń

 

Strona używa cookies
Ok