Jak wybrać termoizolacje
2 lutego, 2021
E-sklep założony przez WooCommerce
2 lutego, 2021

Google Business czyli firma w mapach Google

Dodanie swojej firmy do wizytówek Google, poprzez funkcję Moja Firma przygotowaną w Google Business przynosi sporo korzyści. Bazową jest umieszczenie precyzyjnej lokalizacji firmy w mapach Google, w których potencjalni partnerzy lub klienci mogą znaleźć nas i skorzystać z oferowanych usług albo rozpocząć współdziałanie. Wizytówka Google daje wiele praktycznych funkcjonalności, jakie oddziałują na jej pozycjonowanie i widoczność. Oprócz tego sporą korzyścią wizytówki jest wgląd w szczegółowe statystyki, jakie ułatwiają pracę, analizę efektywności i tworzenie strategii działań. Co więcej gwarantuje aplikacja Google Business?

Informacje

Aby klienci mogli bez problemu znaleźć firmę w mapach Google warto dodać dane w wizytówce praktycznie we wszystkich polach. Dodane dane są nie tylko istotne dla klientów, ale też dla samych algorytmów Google, jakie całkowicie uzupełnione strony wyświetlają wyżej. W informacjach pojawiają się podstawowe dane np. nazwa, adres czy telefon kontaktowy i dodatkowe np. obszar działania, godziny otwarcia, strona WWW, atrybuty albo opis firmy. Taki opis jest bardzo istotnym elementem, ponieważ da się umieścić w nim nie tylko dane o firmie, ale również frazy kluczowe, poprze jakie firma będzie wyszukiwana.

Wpisy

Czy jest sens publikować wpisy, kiedy na głównej witrynie internetowej udostępniamy bloga? Jak najbardziej. We wpisach w wizytówkach da się publikować interesujące treści, jakie dodatkowo zmobilizują klientów do zainteresowania się firmą. Nie mamy pewności, czy użytkownik od razu trafi na naszą główną witrynę WWW, z tego powodu wpisy w wizytówkach mogą stać się dobrym miejscem na pokazanie się jako profesjonalisty w swojej działalności. W sekcji wpisów w wizytówkach da się dodawać interesujące mini artykuły (mini, ponieważ miejsca wystarcza na 1500 znaków), nowe produkty, oferty, a nawet wydarzenia. Ponadto można wzbogacić je o grafiki, a także uzbroić w link przenoszący np. do strony usług albo najnowszej oferty. Wpis może być bezustannie wyświetlany przez cały rok.

Opinie

Choć na same opinie da się wpłynąć tylko zapewniając rzetelną obsługę klienta albo dobrej jakości usługi, opinie to istotna część wizytówki. Duża liczba klientów kieruje się opiniami, wybierając usługe lub sklep, dlatego osiąganie dodatnich informacji zwrotnych oddziałuje na większe zainteresowanie potencjalnych klientów. Ponadto pozytywna średnia opinii skłania Google do pokazywania wizytówki na jak najwyższej pozycji. Na opinie lepiej odpowiadać i w ten sposób budować dobre kontakty z klientami.

Statystyki

Statystyki zaliczane są do szczególnie funkcjonalnych elementów wizytówek Google. Poprzez nie mamy wgląd w listy fraz wyszukiwanych przez użytkowników, na jakie wyświetlana jest wizytówka. Ponadto możemy zobaczyć jak klienci poszukują firmy. Bezpośrednie wyszukiwanie przelicza liczbę użytkowników, którzy znajdują wizytówkę wpisując adres lub nazwę firmy. Statystyki pokazują też liczbę użytkowników, jacy znaleźli wizytówkę przez kategorie, produkty i usługi albo szukając podobnej marki. Oprócz tego da się określić liczbę wyświetleń wizytówki w mapach albo w samej wyszukiwarce. Wartościowe są też statystyki pokazujące liczbę wizyt na witrynie internetowej, zapytań o trasę i połączeń telefonicznych.

Usługi i produkty

Uzupełnianie usług i produktów do wizytówki Google pozwala bezpłatnie pokazać klientom zakres działań firmy. Za pomocą tej możliwości klient dokładnie wie, co robi konkretna firma i co ma w swojej ofercie. Tą metodą możemy zachęcić go do odwiedzenia strony internetowej, e-sklepu albo zachęcić go do skorzystania z usług.

Zdjęcia

Zdjęcia w wizytówce Google nie tylko poprawiają ją wizualnie, ale przyjmują też znaczenie dla jej wyświetlania. Da się wstawiać je do wpisów, produktów, usług. Ponadto mamy możliwość pokazania firmy od zewnątrz i od wewnątrz, a także publikowania materiałów wykonanych w trakcie pracy albo prezentujących personel. Ciekawą opcją są również zdjęcia 360° i pliki wideo.

Czat

Funkcja czatu w Google Moja Firma pozwala na szybki kontakt pomiędzy klientem, a firmą. Wystarczy pobrać aplikację Moja Firma na telefon i uruchomić funkcję czatu. Dzięki temu w łatwy i prędki sposób można dzielić się informacjami i reagować na wiadomości klientów. Należy jednak mieć na uwadze, że czat sprawdzi się tylko gdy jesteśmy wciąż sprawdzać skrzynkę odbiorczą i szybko reagować na otrzymane wiadomości.

Witryna

Opcja wykonania firmowej strony poprzez Google Moja Firma, może szczególnie być przydatna dla tych, którzy do tej pory nie zdecydowali się na posiadanie strony internetowej. Dzięki business site da się stworzyć elegancką witrynę biznesową na podstawie danych uzupełnionych w profilu wizytówki Google. Ponadto funkcja Moja Firma oferuje bazowe narzędzia edycji, jakie pomogą w paru krokach stworzyć wartościową witrynę biznesową. Opcja ta jest w pełni darmowa.

Użytkownicy

Kierowanie wizytówką w mapach Google nie musi sprawiać trudności szczególnie, że do każdej wizytówki da się dołączyć użytkowników odpowiedzialnych za ich tworzenie i uaktualnianie. W ten sposób współpracownicy również mogą otrzymać dane do wizytówki i ją współtworzyć.

Pozycjonowanie

Strona używa cookies
Ok