Fundacja Arkadia zatrudnianie osób niepełnosprawnych praca dla niepełnosprawnych
Zatrudnienie osoby niepełnosprawnej
26 stycznia, 2017
Dietetyk Grudziądz Skuteczne odchudzanie Zdrowa i zbilansowana dieta Dietetyk mobilny
Usługi mobilnego gabinetu dietetycznego
31 stycznia, 2017

Pojazdy uprzywilejowane kursy

Kurs na bankowozy Kurs na kierowcę karetki pogotowia Kurs dla przewoźników pieniędzy

Po czym rozpoznać pojazd uprzywilejowany?

Każdy spośród nas z pewnością spotkał taki pojazd na swojej trasie. Bynajmniej nie chodzi tutaj o kierowców standardowych samochodów osobowych, którzy naruszają nakazy prawa drogowego. Pojazdami uprzywilejowanymi są wszystkie „czterokołowce”, których przeznaczeniem jest chronienie ludzkiego zdrowia, życia czy majątku, a także utrzymywanie bezpieczeństwa w kraju. Ci, którzy zajmują miejsce za kierownicą takich samochodów mają wymóg zgłaszania kolejnym współuczestnikom ruchu drogowego, że nie będą dostosowywali się do klasycznych kodeksów. W szczególności kolorami migających świateł oraz odgłosami o chwiejnym tonie. Innymi słowy: inni przewoźnicy, przechodnie, i kolarze muszą mieć świadomość, iż spieszy pogotowie lub straż ogniowa. Do aut, jakie posiadają nietypowe zezwolenia, włączamy, np.: pojazdy policji, ambulanse dla zespołów ratownictwa medycznego, pojazdy straży miejskiej, Biura Ochrony Rządu, Służby Więziennej, jednostek ratownictwa chemicznego, pojazdy Służby Parku Narodowego. Do kluczowych środków transportu uprzywilejowanych przynależą samochody transportujące wartości walutowe, więc tzw. bankowozy. Ponad to – pojazdy firm ochroniarskich, spółek kurierskich, instytucji pocztowych i nietypowe pojazdy transportujące niebezpieczne produkty o nadzwyczaj dużej wartości.

W jaki sposób? uzyskać uprawnienia do kierowania karetką reanimacyjną bądź pojazdem pocztowym?

Istnieje parę globalnych zasad, jakimi trzeba się kierować w czasie zdobywania prawa do sterowania pojazdami uprzywilejowanymi, m.in. powinniśmy mieć skończone 21 lat, mieć prawo jazdy należytej kategorii, orzeczenie od lekarza medycyny pracy i psychologa o tym, iż nie ma „wykluczeń” zdrowotnych do panowania opisywanym samochodu. Na dodatek obowiązkowo trzeba odbyć kurs w ośrodku doskonalenia metody jazdy i zdać satysfakcjonująco test. Ujmuje on dwie istotne części składowe – teoretyczną oraz praktyczną. Kurs na kierowcę pojazdu uprzywilejowanego ma za zadanie wyuczenie kierującego odpowiedniego postępowania w niecodziennych i trudnych sytuacjach na ulicy. Świetnym przykładem jest prezentowanie „granic wytrzymałości” auta, czyli granicy po przebyciu której traci się nad nim władzę. Projekt szkolenia powinien mieścić zawiadywanie, np. karetką na obszarze manewrowym, płycie antypoślizgowej i szlaku edukacyjnym. Wszelkie pozyskane umiejętności oraz wiedza są monitorowane podczas testu praktycznego. W przypadku aut transportujących wartości materialne działają identyczne wskazówki.

Podstawowy czy uzupełniający – który kurs wybrać?

Mówiąc w skrócie w ośrodkach doskonalenia techniki jazdy mamy możliwość dołączyć do dwóch odmiennych kursów – podstawowego i uzupełniającego. Pierwszy muszą odbywać osoby, które planują zyskać wiadomości o podstawach metody jazdy w warunkach wyjątkowych, o przepisach ruchu drogowego, typowych i niepowtarzalnych sytuacjach na trasie i z psychologii przejazdu. Więc – zamierzają dostać upoważnienia do przemieszczania się środkami transportu uprzywilejowanymi bądź wożącymi wartości majątkowe. Zaś kurs uzupełniający jest to rozszerzenie posiadanych praw o inne kategorie. Obrazowo ktoś posiada prawo jazdy kategorii B1 oraz planuje posiadać ponad to upoważnienia do sterowania środkami transportu klasy C1 lub D1. Mówiąc w skrócie, kursy przeprowadza się osobno dla grup: 1) A1, A2 oraz A, 2) B1, B, B+E, 3)C1, C1+E, C, C+E, 4)D1, D1+E, D, D+E. Kurs podstawowy dla wersji 1) ujmuje 6 godzin treningów teoretycznych oraz 18 godzin ćwiczeń praktycznych, a dla grup 2), 3) oraz 4) kurs zawiera 6 godzin lekcji teoretycznych i 8 godzin ćwiczeń praktycznych. Szkolenie uzupełniające dla kategorii 1) to 3 godziny lekcji teoretycznych oraz 8 godzin praktycznych, natomiast dla pozostałych wariantów w przypadku poszerzenia o grupy A1, A2 oraz A to 3 godziny warsztatów teoretycznych oraz 18 godzin praktycznych.

Jak uzyskać uprawnienia konwojenta?

Samochody dostarczające wartości pieniężne to specjalny rodzaj samochodów. Nierzadko określa się je jako „bankowozy”, bo wprowadzają pieniądze do instytucji finansowych, bankomatów czy przeróżnych miejsc, w jakich są one obowiązkowe. Jeśli ktokolwiek chce prowadzić pojazd przewożący pieniądze powinien obowiązkowo przejść kurs. Kurs na kierowcę konwojenta składa się z kilku istotnych części. W pierwszej kolejności są wykłady teoretyczne, na których powinniśmy dowiedzieć się mnóstwo o kodeksach drogowych, okolicznościach wypadków oraz o strategiach prowadzenia opisywanych pojazdów. Również każdy uczeń musi uzyskać informacje z obszaru psychologii kierowania bankowozem. Musi nauczyć się np. właściwego działania w okolicznościach skrajnych. Za to warsztaty praktyczne mieszczą w sobie różnego typu wyszukane wybiegi na trasie, np. asymetryczny slalom, najazd na zapory, awaryjne zatrzymywanie się pod obwarowaniem bądź pozorowanie napadów.

Skoro pragniemy zdobyć uprawnienia na samochody wiozące wartości majątkowe, musimy mieć skończone 21 lat i posiadać prawo jazdy należytej kategorii (zrobione wcześniej). Bezwzględnie musimy również powędrować do specjalisty medycyny pracy oraz psychologa po pismo o tym, że nie ma zastrzeżeń zdrowotnych do prowadzenia wspomnianego pokroju samochodów. Ośrodki ćwiczenia techniki jazdy przekazują kursantom ogólne informacje na temat tego, jakim sposobem dostać wszystkie obowiązujące papiery. Osoby zaabsorbowane wspomnianym kursem mogą kliknąć w ten odsyłacz – Kursy i szkolenia na pojazdy uprzywilejowane

Strona używa cookies
Ok