Leczenie nadpotliwości Włocławek Zabiegi usuwające problem nadpotliwości Inowrocław Nadmierna potliwość
Zabiegi leczące nadpotliwość
23 lutego, 2017
Laseroterapia dla mężczyzn depilacja laserowa dla panów Bydgoszcz
Depilacja laserem medycznym
24 lutego, 2017

Serwis skutera Kymco

skutery Kymco serwisowanie skuterów miejskich pielęgnacja skutera Kymco

Jak poprawnie dbać o skuter?

Większość osób, które ustalają kupno skutera, niekoniecznie uświadamia sobie jakim sposobem właściwie o niego dbać. Od doskonałej pielęgnacji zależy albowiem – mówiąc pokrótce – jego kondycja. Będziemy mieli szansę go używać przez dłuższy czas, a przejażdżka nim będzie bardziej spokojniejsza. Jakie kroki musimy spełnić? Nade wszystko: absolutnie nie zamęczać napędu niebezpieczną jazdą, inaczej z manetką do końca, ponieważ potrafi to zdecydowanie podnieść ciepłotę napędu, zaś w wyniku tego go zepsuć. Dodatkowo wszelkie popisy kaskaderskie powinniśmy niestety spostrzegać w domu na ekranie laptopa czy telewizora. Chodzi tu bezwzględnie o zdecydowane hamowanie lub przejażdżkę na pojedynczym kole (najczęściej tylnym). Taka podróż naraża nasze zdrowie, a nieraz życie, skoro jest związana z zawrotną prędkością. Przykładowo skuter Kymco należy czyścić ręcznie. Myjnia pod ciśnieniem absolutnie nie starczy, ażeby solidnie umyć wszelkie fragmenty (szczególnie te najdelikatniejsze). Trzeba spędzić przy takim jednośladzie znacznie więcej czasu. Zobaczyć starannie po każdej wycieczce stan jednośladu, np. w łapaniu jakiś ewentualnych niesprawności. Możemy wypolerować wydech, zweryfikować czy gdzieś nie posiada korozji i czy hamulce są w właściwym stanie. Proponuje się raz w tygodniu skontrolowanie stanu żarówek i opon. Co więcej w żadnym przypadku nie możemy przekraczać dopuszczalnego przeciążenia, a mianowicie sumy bagażu, jaki mamy możliwość ze sobą wziąć.

Jakie usługi wchodzą w skład serwisu skuterów?

Całość zależy od tego, czy mamy dwusuwowy lub czterosuwowy motor. W przypadku skutera czterosuwowego stawka niewątpliwie będzie trochę większa. W przypadku skutera dwusuwowego serwis Kymco mieści w sobie: zmianę oleju w przekładni, kontrolowanie stanu zapłonu motoru, weryfikowanie działania hamulców, monitorowanie ciśnienia w oponach, zawieszenia, wyglądu światła, czyszczenie napędu i gaźnika oraz wszelakie kolejne uniwersalne czynności, jakie my indywidualnie podpowiemy, m in. pozbycie się określonej usterki. Jeżeli mamy skuter czterosuwowy serwis obejmuje także podmianę oleju w silniku, oczyszczanie filtra oleju i skorygowanie zaworów. Warto samodzielnie zabezpieczać motor przed niekorzystnymi czynnikami, np. solą na jezdni w trakcie zimy. Wtedy wcale nie możemy nią wędrować, gdyż sól jest naczelnym warunkiem powstawania korozji na wydechu. Po zimie powinniśmy zamienić olej oraz kolejne płyny, m.in. olej hamulcowy, przekładniowy oraz amortyzatorowy.

Wybrać warsztat czy renomowany serwis?

Klasyczny warsztat oraz renomowany posiadają przypuszczalnie tą samą liczbę mocnych stron jak i wad. Należy jednak poświęcić im chwilę, ażeby następnie nie żałować niewłaściwej decyzji. W uwierzytelnionej stacji, gdzie dokonuje się inspekcji i regeneracji skuterów, można liczyć na solidność i znakomitą jakość wykonywanych usług. Przegląd każdorazowo jest organizowany jednomyślnie z ustalonym programem, a świadectwem jego przeprowadzenia jest podkreślenie tego w książce z gwarancją. Odbiorcy, którzy posiadają nowe motocykle Kymco, muszą stawiać się każdorazowo w wytyczonym uprzednio terminie. Jeżeli pojazd będzie miał dowolną niepokojącą niesprawność, wówczas ASO w ramach gwarancji może przeprowadzić bezpłatną naprawę. Dużym pozytywem tego serwisowania jest możliwość późniejszej sprzedaży maszyny za korzystną cenę.

Plusem zwyczajnych warsztatów jest zdecydowanie opłata. Niejednokrotnie w ASO trzeba zapłacić kilka razy więcej za tę samą usługę. Stąd posiadacze jednośladów nierzadko ustalają reparacje i serwis oczywiście w owych punktach. Dobrze jest, jeżeli mechanik ma w tym rozeznanie, np. zdobył wcześniej kompetencje w pielęgnacji określonych rodzajów takich maszyn. Można mieć styczność też ze stanowiskiem: „wie Pan nie będę takiego skutera odnawiał, ponieważ się najzwyczajniej w świecie na takich rzeczach nie znam”. W tej sytuacji mechanik przynajmniej jest wobec nas uczciwy. Złą stroną będzie tu niedobór wiedzy, który jest wywołany tym, iż nieuwierzytelnione warsztaty nie mają najzwyczajniej w świecie dostępu do fachowych zajęć. A wskutek tego do bieżących wiadomości, np. o niezmiernie skomplikowanej elektronice w konkretnym wariancie motoru. Mamy szansę wtedy telefonować do wielu serwisów, z czego najwięcej nawet nie podejmie się przeprowadzenia usługi. Niezależne punkty powinny jednak specjalizować się w sferze motocykli, m in. cross i w takiej sytuacji mamy szansę zyskać rzetelną usługę za umiarkowaną cenę.

Podsumowując warto zauważyć, że gwarancja od wytwórcy niestety nie obejmuje w szeregu różnorakich sytuacji, np. gdy umieścimy w naszym motorze części składowe od nieupoważnionego producenta czy jeżeli w ogóle nie będziemy wykorzystywali motoru zgodnie z tym, do czego jest przeznaczony (np. będziemy naruszać dopuszczalną szybkość, kierować bohatersko na jednym kole). Jeśli chcesz odszukać dużo więcej interesujących danych w temacie jednośladów wejdź w ów odnośnik – Skuter Kymco

Strona używa cookies
Ok