Instalacje biogazowe biogazownie pochodnie do spalania biogazu odgazowanie składowiska odpadów
Odgazowanie składowiska odpadów
16 listopada, 2016
Biogazownie pochodnie do spalania biogazu instalacje na biogaz
Budowa instalacji biogazowej
19 listopada, 2016

Parkingi lotniskowe w Gdańsku

Parking lotniskowy parking przy lotnisku w Gdańsku parking Bastion przy lotnisku w Gdańsku

Podróż samolotem, czyli co trzeba wiedzieć?

Tak naprawdę ważne są trzy kroki: zamówienie parkingu przy lotnisku, zorganizowanie „ładunku” podług drobiazgowych instrukcji i odprawa. Postój powinien zajmować dowolną lokalizację niedaleko lotniska, abyśmy nie musieli przebywać jeszcze dodatkowej drogi z bagażami (nierzadko niezwykle szerokimi). Powinniśmy uprzednio przejrzeć dostępne oferty w Internecie i wybrać parking z najlepszym dojazdem oraz najszybszym dojściem na lotnisko. Wiele firm umieszcza na swoich stronach Galerie zdjęć oraz filmiki, z których mamy możliwość jasno wywnioskować, gdzie faktycznie znajduje się parking. Powinniśmy zobaczyć najbliższe otoczenie, zaznajomić się z mapami dojazdu oraz cenami. Jeśli chodzi o bagaż, to trzeba zaznajomić się z konkretnymi wytycznymi dla pasażerów udostępnionymi przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. W pierwszej kolejności z ewidencją przedmiotów niedozwolonych do przewozu w bagażu kabinowym, uproszczoną infografiką omawiającą wnoszenie płynów, aerozoli i żelów na pokład samolotu. Przed odprawą musimy:

  • przestudiować warunki transportu, więc część umowy między podróżnym oraz przewoźnikiem
  • zweryfikować, czy mamy wszystkie dokumenty niezbędne do odprawy
  • zweryfikować, czy nasz bagaż (podręczny, notowany, niestandardowy) spełnia wymogi co do wielkości nałożonych przez przewoźnika
  • zanotować numer telefonu linii lotniczej (bądź do centrali), który będzie pomocny w przypadku ewentualnych pytań

Powinniśmy mieć na uwadze, że po dojechaniu na lotnisko czekają nas dwa istotne momenty: odprawa biletowo – bagażowa i kontrola bezpieczeństwa. Zatem proponuje się, żeby przyjechać na lotnisko sporo przed godziną odlotu. Stąd zarezerwowanie parkingu lotniskowego z przejazdem na lotnisko oraz odbiorem po przylocie jest szczególnie praktycznym oraz pewnym rozwiązaniem. Dzięki niemu można wygospodarować rzeczywiście dużo bezcennego czasu. Odprawa biletowo – bagażowa rozpoczyna się w okresie wyznaczonym przez przewoźnika oraz jest oznaczona logo przewoźnika, nazwą portu końcowego, numerem rejsu oraz porą wylotu. Jedynie po odebraniu karty pokładowej i oddaniu ładunku trzeba podążyć do kontroli bezpieczeństwa. Od tego czasu mamy możliwość spokojnie oczekiwać, aż samolot będzie definitywnie przygotowany do przelotu, a pracownicy obsługi pasażerskiej zaproszą nas na pokład.

Typy bagażów i związane z nimi utrudnienia

Pierwszym typem jest bagaż rejestrowany, który jest transportowany całkowicie pod opieką przewoźnika. Podstawą zarejestrowania jest wydanie zawieszki bagażowej, zaś obostrzenia dotyczą przede wszystkim jego wagi (nakładane są ponadplanowe odpłatności za połowę lub całość bagażu oraz za tzw. „nadbagaż”). Bagaż podręczny w ogóle nie jest notowany i przez pełny okres trwania lotu przebywa pod ochroną podróżnego. Ograniczenia w wymienionym przypadku dotyczą wagi oraz gabarytów. Jeśli nasz bagaż się w nich nie mieści, zostanie przetransportowany jak bagaż notowany. Natomiast bagaż niestandardowy dotyczy specyficznych przedmiotów, np. sprzętu wędkarskiego. Świetnym planem jest z pewnością wymierzenie naszego ładunku (jeśli nie zaopatrzyliśmy się w specjalne torebki bądź walizki zrobione zgodnie z normami podanymi przez ULC). Mamy możliwość to zrobić w mieszkaniu albo na parkingu lotniskowym, na który należy dojechać znacznie wcześniej.

Materiały niemożliwe do przewozu w bagażu podręcznym i ewidencjonowanym

W bagażu podręcznym w żadnym przypadku nie możemy posiadać broni palnej (i wszelakiej pozostałej broni), rekwizytów o ostrych rantach lub granicach, tępych instrumentów, środków wybuchowych, substancji zapalnych, chemicznych, toksycznych, płynów i towarów o identycznej konsystencji. W bagażu ewidencjonowanym nie wolno wieźć żadnych środków wybuchowych, substancji zapalnych, chemicznych oraz toksycznych.

Do broni palnej należą, np. broń bojowa i sportowa (pistolety maszynowe, części składowe broni palnej, katapulty, czy urządzenia do uboju zwierząt). W żadnym przypadku nie możemy transportować siekier, łyżew, tasaków rzeźniczych, metalowych śledzi i szpilek do namiotów czy urządzeń budowlanych, przykładowo stalowe łomy czy piły (przynależących do klasy przedmiotów o ostrych granicach albo brzegach). Do instrumentów tępych zaliczyć należy kije do golfa, pałki elastyczne lub sztywne, wiosła do kajaków, czółen i innego sprzętu pływającego, itp. Niebezpieczeństwem dla zdrowia podróżnych i załogi są też zapalniki, spłonki, wszelkiego rodzaju miny, urządzenia dymotwórcze, oraz terpentyna i inne rozcieńczalniki do farb (mianowicie klasa: środki wybuchowe i substancje łatwopalne). Poza tym w kabinie w ogóle nie mogą znajdować się płynne baterie elektryczne, rtęć, ”gaz pieprzowy”, miotacze żelu i płynów obezwładniających, zakażona krew, a także żele, pasty, emulsje (m. in. napoje, żele do włosów, czy aerozole.

Bagaż notowany w ogóle nie może zawierać głównie dwóch ostatnich wariantów przedmiotów, czyli środków eksplozyjnych oraz substancji toksycznych i chemicznych.

Jeżeli jesteś zainteresowany propozycją postoju przy lotnisku w Trójmieście, kliknij w ten odnośnik – parking lotniskowy Gdańsk

Strona używa cookies
Ok